методист початкової освіти

методист початкової освіти

вівторок, 2 грудня 2014 р.

Орієнтовні алгоритми аналізу уроку

1. Самоаналіз уроку

1.Тип і вид уроку,зв'язок його з попередніми.
2.Які головні завдання уроку,як вони враховувались при реалізації мети уроку?
3.Чи раціонально використаний час уроку?
4.Чи раціональна структура уроку для розв’язання головних завдань, досягнення мети?
5.Які методи навчання використовувались для вивчення нового матеріалу?
6.Як налагоджується контакт із класом,окремими учнями?
7.Ефективність організації самостійної роботи.
8.Чи використовувався індивідуальний і груповий підходи до навчання?
9.Чи були елементи самоосвіти,самовиховання?
10.Чи забезпечена цілеспрямованість, оптимальна розумова діяльність учнів?
11.Запобігання та подолання розумового перевантаження учнів.
12.Створення проблемно-пошукових ситуацій для глибини засвоєння матеріалу,емоційного настрою учнів.
13.Дотримання правил педагогічного такту, загальноприйнятої етики, норм взаємин учителя й учня.
14.Вдалі елементи.етапи,форми,методи.
15.Що із запланованого не вдалося? Чому?
16.Чи зацікавив урок учнів?
17.Як працювати над подоланням недоліків? Яка необхідна допомога?


Аналіз відповідності змісту й структури уроку принципам розвивального навчання

1.Співвідношення навантаження на пам'ять учнів і їхнє мислення.
2.Співвідношення відтворювальної і творчої діяльності учнів.
3.Співвідношення засвоєння знань у готовому вигляді(з підручника, посібника,зі слів учителя тощо) і в процесі самостійного пошуку.
4.Які складові проблемно-евристичного навчання виконуються вчителем і які –учнями(хто ставить проблему,хто формулює,хто розв’язує).
5.Співвідношення контролю,аналізу й оцінки діяльності школярів,які здійснює вчитель, і взаємної критичної оцінки,самоконтролю та самоаналізу учнів.
6.Співвідношення між спонуканнями учнів до діяльності ( коментарі,які викликають позитивні почуття у зв’язку із виконаною роботою,установки,що стимулюють інтерес,вольові зусилля на подолання труднощів тощо) та примушенням (нагадуванням про оцінку, різкі зауваження,нотації тощо).



Кожний урок-це частинка життя як учителя,так і учнів. Це неперервний процес розвитку й зростання:розумового,соціального,морального і духовного. Його ефективність залежить від якості уроку.
І.Стратілат




Особливості методики проведення уроку у системі розвивального
навчання

* створення атмосфери відкритості,доброзичливості,співтворчості у спілкуванні;
* включення емоційної сфери дитини в навчальний процес,звернення до почуттів,збудження інтересу до теми;
* рівність учителя й учнів у пошуку нової навчальної інформації;
* спонукання учнів до постановки питань;
* подання інформації не в повному обсязі з метою провокування почуття інформаційного голоду;
* вилучення офіційного оцінювання діяльності учнів, яке здійснюється в опосередкованій формі під час афішування робіт учнів


Систематика запитань Блума

>Знання(Що? Де? Коли?)
>Розуміння (перефразування)
Як ви розумієте?
Покажіть взаємозв’язок.
Чому?
Об'єднайте в смислові пари.


>Застосування
Виконайте,розв'яжіть,складіть.
Обґрунтуйте.
Порівняйте.
Доведіть.
Зробіть висновки.


>Аналіз
Як ви вважаєте?
Якими є мотиви персонажа?
Як почувалися в цей момент?
Складіть план.
Розробіть модель.

>Синтез
Спрогнозуйте розвиток подій.
Запропонуйте свій проект.
Яким міг би бути інший шлях?
Що сталося б, якби …

Уроку, ти не думай, що існуєш від дзвоника до дзвоника…
Ти,можливо,ніколи не закінчуєшся…
Ти відправляєш нас додому з неспокійними думками.
Шалва Амонашвілі


Немає коментарів:

Дописати коментар