методист початкової освіти

методист початкової освіти

Олімпіади


Завдання олімпіади з української мови

3 клас

1. Поєднай вислови лівого та правого стовпчика. Запиши ці пари.
            Дуже переляканий                         Зачепити за живе
            Напружено думати                        Зелена вулиця
            Глибоко схвилювати                     Ламати голову
            Вільний шлях                                 Ні живий, ні мертвий
2. Розшифруй і запиши слова, користуючись номерами літер в алфавіті. Зроби звуко-буквенний аналіз першого слова.
            3    7    22    18    1                             33    4    19    6    1
3. Встав пропущені букви та запиши правильно слова
            Абр…кос,  гор…зонт,  д…путат,  д…циметр,  пр….зидент, кр…ниця,  б…нзин,  б…тон,  д…ректор,  пш…ниця.     
4. Об’єднай слова – синоніми у синонімічні ряди за допомогою цифр    1,  2,  3
            Запашний, довгий, прекрасний, чудовий, духмяний, вродливий, симпатичний, ароматний, затяжний, пахучий.
5. Згадай і запиши два прислів’я про  працю. 
6. У кожному з цих слів «заховалося» інше. Запиши його. З одним із них склади речення.
            Земляк, барвінок, Україна, розмова, музикант, трактор.
7. Склади твір-мініатюру на тему «Мій друг» («Моя подружка»).
8. Розбери слова за будовою.
            Безмежний, садили, підводні, подарували.
__________________________________________________________________________
Читання

1. З’єднай назву твору та його автора
            «Мрія»                                                          Т. Коломієць
            «Хто розсипав роси»                                 Н.Забіла
            «Чотири пори року»                                  Д.Павличко
            «Співанка про місяці»                              Т.Шевченко
            «І досі сниться під горою»                        М.Підгірянка
2. Напиши, кого із письменників рідного краю ти  знаєш.
3. Запиши головну думку твору В.Сухомлинського «Кінь утік».       
4. З яких віршів ці рядки:
Мамо, іде вже зима,                                   Коник-стрибунець
снігом травицю вкриває,
в гаю пташок вже нема…

У степу, в траві пахучій,                           Мамо, іде вже зима…
коник, вдатний молодець,
і веселий, і  співучий,

Тече вода із-за гаю                                     Гном
та попід горою.
Хлюпочуться качаточка
поміж  осокою.

За кермом сидів гном.                               Тече вода із-за гаю
Поруч його жона.

5. З’єднай пояснення слів стрілками  
            Свічадо                     радіє
            Мушля                      Дзеркало
            Тішиться                  Черепашка
6. Склади загадку про весну.




Завдання олімпіади з української мови

 4 клас



1. Згрупуй подані слова як частини мови, як споріднені слова, як синоніми.
         Звістка, хвороба, крик, шуміти, хворіти, шум, повідомити, шумний, викликати, повідомлення.
2. Поясни значення фразеологізмів
         Крутити носом –
Танцювати під чужу дудку –
Сім п’ятниць на тиждень -         
3. Розшифруй і запиши прислів’я, постав розділові знаки
      ревоДе  наютьпіз  по  дахпло  а  нудилю  по лахді.
4. Запиши речення в такому порядку, щоб вийшов текст. Встанови  у 1 реченні зв'язок між членами речення за допомогою питань.
         Сашко відплив далеко від берега. Він стрибнув у воду й допоміг Сашкові пливти до берега. Діти купалися у глибокій річці. Це побачив Андрійко. Він втомився й почав тонути.
5. Знайди і підкресли у кожній парі речень слова, що вимовляються і пишуться однаково, але мають різне значення. Зверху напиши, якою частиною мови вони виражені.
         Посієш вчасно – будеш мати рясно.
         Одна мати – вірна порада

         Лід міцний, хоч гармати коти.
         Два коти в мішку не  помиряться
6. Запиши правильно слова.
         Бе…сердечний,  д…ректор,  д…ржава, т…л…грама,  в…ликий,  гнет…ся, д…сципліна,  кілом…тр,  міль…н.
7. Напиши твір – мініатюру «Весняна казка».
8. Зроби звуко-буквенний аналіз слів:
         Яблуня, в’ються.
_______________________________________________________
Читання
1. Як називається жартівливий вислів, складений із важких для швидкої вимови слів?
         А. прислів’я
         Б. скоромовка
         В. приказка      
2. З’єднай стрілкою назву твору і автора.
         «Казка про друга»                       Грицько Бойко
         «Виступайченко»                          Василь Сухомлинський
         «Як Павлик списав у
         Зіни задачу»                                  Марія Чумарна
         «Жевжик»                                      Юрій Ярмиш
         «Як Солов’ятко
         вскочило у біду»                           Всеволод Нестайко
3. Прочитай. Визнач що це. Вкажи стрілочками відповіді
         Сіра шубка із пір’їн,
         На морозі жвавий він.                  Прислів’я
         Не орел цей стрибунець,
         Хто це, діти?

         Дружні горобці сокола
         заклюють                             Скоромовка

         Горобець, горобеня
         Галушок везуть горня,                Загадка
         Горобчиха – горошину,
         кличуть гуску на гостину.
4. Встанови відповідність між назвою байки та прислів’ям, яке може бути мораллю до неї.
         «Котова наука»                            Слова ласкаві, та думки лукаві
         «Зозуля й Півень»                         У лиху годину пізнаєш вірну людину
         «Двоє приятелів і ведмідь»          Не кивай на сусіда, коли сам спиш до обіду
5.Склади вірш про веселку.
6. З яких творів ці рядки? Хто їх автор?
         - «Гаї шумлять -  я слухаю»…
                Хмарки біжать – милуюся».             -
         - «Не кидайсь хлібом, він святий,  -…»    -
         - «Була весна весела, щедра, мила, …»   




Олімпіадні завдання з математики

3 клас



1.     У кожному рядку знайди  зайве число і поясни чому.
 9,  12,   14,   18,   21;   24,   27.              
 6,   8,   12,   16,   20;   24,   28.
10,  15,  20,   25,  30,   33,   40.               
2. Сума двох чисел дорівнює 25. Це на 17 більше, ніж один із доданків. Чому дорівнює кожний із доданків?   
3. Змагання з бадмінтону  будуть проходити  на двох прямокутних майданчиках однакової площі. Довжина першого майданчика – 6м, а ширина – 4м. Довжина другого майданчика на 2м більша від довжини першого майданчика . Яка ширина другого майданчика?      
4.Уздовж бігової доріжки рівномірно розставлені стовпчики. Від першого до четвертого бігун пробіг за 12 секунд. Через скільки часу після цього він буде біля сьомого стовпчика? (Швидкість однакова).   
5.Від дуба до сосни 62м. Їжак рухався від дуба до сосни, а назустріч йому біг заєць. Хто з них був далі від дуба і на
       скільки метрів, коли їжак пройшов 18м, а заєць 43м?   
6.Розв’яжи рівняння:
Х х 20  = 600                540 - Х = 152               Х + 254 = 469
7.До кожної нерівності добери по два значення букви а, щоб нерівність  була правильною
              20 – а   > 15        а х 4 < 36
8. Запиши   розв’язок і  відповідь задачі
     Перше число 30, друге у 3 рази менше за перше, а третє – на 15 більше за друге. Знайди третє число.        
9. З’єднай стрілками рівні величини
     1 доба                           25 дм
     2 м 5 дм                        102 коп.
     10 грн.25 коп.              24 год.
     2 км 108 м           54 мм
     5 см 4 мм            210 м
10.                       Обчисли
972 – 368 – 425            100 : 10 + 50 х 10
368 + (420-186)            (60 : 6) х 0



 

Олімпіадні завдання з математики

4 клас




1.Змагання з боротьби проходять на майданчику прямокутної форми. Ширина прямокутника 3м, а периметр його – 18м. Знайди сторону квадрата, площа якого у 2 рази більша за  площу цього прямокутника.
2. Вибери та обчисли такий вираз, де тобі доведеться виконати всі чотири арифметичні дії
     (2715 х 5 + 2173 х 3) – 2713 х 10
     86473 – 420 : 420 – 321 х 6
     (1923 – 671) х 6 + 11984 :2
3. Запиши цифрами числа, які містять:
     триста вісімдесят дві одиниці другого класу й сімсот шістнадцять одиниць першого класу,
     п’ятсот тридцять одиниць другого класу, сто шістдесят чотири одиниці  першого класу.
4. Серед чисел 7, 10, 12, 15, 18, 23, 27, 30 знайди такі три числа, сума яких дорівнює 50.
    
        5. Впиши такі числа, щоб нерівності були правильними
         230000 : …   >   230 х 10
         870 х … <  870000 : 10
        6. Теплохід пройшов 120 км, рухаючись зі швидкістю 40 км/год. Яку відстань подолає теплохід за той самий час, якщо збільшить швидкість на 20 км/год?
        7. З’єднай рівні за значенням вирази
         (42 + 34) + 23 + (77 + 66)                        (74 + 26) + (28 + 72) + 12
         5381 + (94 + 619)                            900 + (452 + 548)
         (452 + 900) + 548                            94 + (5381 + 619)
        8. Туристи подолали 2814 км. 2/6 всього шляху вони проїхали автобусом, 1/7 шляху пропливли на теплоході, а решту відстані їхали залізницею. Скільки кілометрів подолали туристи залізницею?
        9. Розв’яжи рівняння й виконай перевірку
                   Х х 9 + 425  = 497
       10. Порівняй іменовані числа, поставивши знаки >, <,  =
                   18 грн. 30к. … 19 грн. 3 к.            8 т 40 кг  … 8 т 4 кг
                   8000 к.  … 80 грн.                          5/6 год.  … 40 хв.
                   26 м 340 см  … 26 м 304 см           4 хв. 5 с  … 45 с
                   4 м 6 дм  … 4 м 60 см                    2 год.  25 хв.  … 145 хв.
         11. Накресли два відрізки так, щоб один був довший від другого на 2 см. А разом вони б склали 14 см. На проміжку дороги довжиною 90м школярам необхідно посадити дерева так, щоб відстань між ними була 9 м. Скільки дерев потрібно  посадити?

 

Немає коментарів:

Дописати коментар