методист початкової освіти
вівторок, 2 грудня 2014 р.
Здоров'язбережувальні функції уроку
Здоровою може вважатися людина,яка від-
значається гармонійним фізичним і розумо-
вим розвитком і добре адаптована до навко-
лишнього фізичного та соціального середо-
вища.
Г.Сигерист
Фізкультхвилинки під час уроку сприяють поліпшенню функціонування мозку .відновлюють тонус м'язів,підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.
Фізкультхвилинка має стати обов’язковим елементом кожного уроку в початковій школі(крім тих уроків,на яких сам процес навчання передбачає достатню рухливість. Наприклад,уроки музики,трудового навчання,ритміки,фізичного виховання).
Фізкультхвилинка передбачає виконання 3-4 вправ, добре знайомих дітям і легких.
Кожну вправу виконують 3-4 рази в нормальному темпі. Тривалість фізкультхвилинки -2-3 хв. Вправи необхідно добирати так,щоб протягом дня цілеспрямовано навантажувалися й розслаблялися різні групи м'язів дітей:плечового пояса,спини,тазостегнових суглобів. Необхідно включати в комплекс вправи для відпочинку очей, дихальні та на координацію рухів.
Щоб процес виконання фізичних вправ був цікавий для дітей,необхідно змінювати вправи(кожні 2-3тижні),виконувати їх під музику,включати танцювальні рухи.
Дітям також подобаються фізкультхвилинки, які супроводжуються віршованими текстами. При проведені даних фізкультхвилинок учитель промовляє текст, а діти виконують вправи.
Всі піднесли руки-раз!
На носках стоїть весь клас!
Два-присіли,руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз!-і вгору,два!-і вниз,
На сусіда не дивись.
Будемо дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Орієнтовні вправи для фізкультхвилинок
Пташка
Ноги разом,носки в сторону, руки по боках.На рахунок «один»підняти руки вгору й стати на носки.На рахунок «два»- в.п. Руки- як крильця у пташки,яка летить,-вгору-вниз,вгору-вниз.
Годинник
Ноги разом, руки на поясі. На рахунок «один»- голову нахилити до правого плеча,на рахунок «два»- до лівого. Як годинник- тік-так, тік-так.
М'ячик
Присісти,руки покласти на коліна. Стрибати,не випрямляючись, як маленький м'ячик,-раз,два,три,чотири…
Вітрячок
Ноги-на ширині плечей,тулуб нахилено вперед,руки розведені в сторони. «Один»-праву руку підняти вгору,а ліву-вниз,подивитися на праву руку вгору. «Два»-ліву руку підняти вгору, а праву-вниз. Подивитися на ліву руку вгору.
В.п.- сидіти на стільці,руки простягти вздовж тіла розслаблено.
1-нахил голови назад.
2-нахил голови вперед.
Вправу виконувати повільно,спину тримати рівно, голову нахиляти якнайдалі.
Орієнтовні вправи для розвитку дихання
(за рекомендацією Є.Давиденка)
1.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-різко обняти себе руками за плечі-видихнути
Повторити 3-4 рази.
2.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-присісти,обняти руками коліна-видихнути.
Повторити 3-4 рази.
3. Вдихнути широко відкритим ротом,видихнути носом. Повторити 4-5 разів.
4.Дихання через одну ніздрю:вдихнути носом-одна ніздря притиснута пальцем,видихнути ротом. Повторити 3-4 рази.
(Л.Кравчук. Ефективний урок. Початкова школа,К.,2013.)
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар